Жінки у технологіях та бізнесі

Жінки у технологіях та бізнесі

Тетяна Мієнко 

«Головна цінність нашої компанії - люди»

Директор департаменту розвитку і навчання у сфері цифрових комунікацій Schneider Electric про роль щасливого випадку в долі, єдність корпоративних та персональних цінностей, драйвери інновацій та необхідність рефлексій, а також про пошук балансу між успішною професійною кар'єрою та побудовою гармонійних стосунків у сім'ї.

Тетяна 
Мієнко 

«Головна цінність нашої компанії - люди»

Директор департаменту розвитку і навчання у сфері цифрових комунікацій Schneider Electric про роль щасливого випадку в долі, єдність корпоративних та персональних цінностей, драйвери інновацій та необхідність рефлексій, а також про пошук балансу між успішної професійною кар'єрою та побудовою гармонійних стосунків у сім'ї.

«Обираючи професію, я точно знала одне – чим займатися не хочу»                                                                                                    


Звичайна київська сім'я, в якій я народилася, заклала в мій життєвий фундамент базові цінності, які вплинули на все моє доросле життя.  Коли  прийшов момент прийняти рішення про те, чим я хочу займатися  професійно, я не була до цього готова, як і багато підлітків 
у 16-17 років. 

Але точно знала, чим займатися не хочу. Тому на сімейній раді було прийнято рішення вступати до вищого навчального закладу, в якому вже вчився мій старший брат – у Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана. Батьки мудро розсудили, що це буде хорошим стартовим майданчиком для початку будь-якої кар'єри. 

Й не помилилися, адже сьогодні освіта – це не вузькоспеціальні знання та прикладні навички, а можливість навчитися мислити аналітично та сформувати цікаве коло знайомств. Тим паче, що я вступила на факультет Міжнародної  економіки і менеджменту, що дало мені не тільки розуміння законів економіки на мікро та макрорівні, але й заохочувало вивчення іноземних мов як чергового базового інструменту, а не окремої професії.

«Обираючи професію, я точно знала одне – чим займатися не хочу»                                                                                                    


Звичайна київська сім'я, в якій я народилася, заклала в мій життєвий фундамент базові цінності, які вплинули на все моє доросле життя.  Коли  прийшов момент прийняти рішення про те, чим я хочу займатися  професійно, я не була до цього готова, як і багато підлітків 
у 16-17 років. 

Але точно знала, чим займатися не хочу. Тому на сімейній раді було прийнято рішення вступати до вищого навчального закладу, в якому вже вчився мій старший брат – у Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана. Батьки мудро розсудили, що це буде хорошим стартовим майданчиком для початку будь-якої кар'єри. 

Й не помилилися, адже сьогодні освіта – це не вузькоспеціальні знання та прикладні навички, а можливість навчитися мислити аналітично та сформувати цікаве коло знайомств. Тим паче, що я вступила на факультет Міжнародної  економіки і менеджменту, що дало мені не тільки розуміння законів економіки на мікро та макрорівні, але й заохочувало вивчення іноземних мов як чергового базового інструменту, а не окремої професії.

«Обираючи професію, я точно знала одне – чим займатися не хочу»

Звичайна київська сім'я, в якій я народилася, заклала в мій життєвий фундамент базові цінності, які вплинули на все моє доросле життя.  Коли  прийшов момент прийняти рішення про те, чим я хочу займатися  професійно, я не була до цього готова, як і багато підлітків
у 16-17 років. 

Але точно знала, чим займатися не хочу. Тому на сімейній раді було прийнято рішення вступати до вищого навчального закладу, в якому вже вчився мій старший брат – у Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана. Батьки мудро розсудили, що це буде хорошим стартовим майданчиком для початку будь-якої кар'єри. 

Й не помилилися, адже сьогодні освіта – це не вузькоспеціальні знання та прикладні навички, а можливість навчитися мислити аналітично та сформувати цікаве коло знайомств. Тим паче, що я вступила на факультет Міжнародної  економіки і менеджменту, що дало мені не тільки розуміння законів економіки на мікро та макрорівні, але й заохочувало вивчення іноземних мов як чергового базового інструменту, а не окремої професії.

«Завдяки першій роботі розвиток комунікаційних здібностей став ключовою темою у моєму житті та кар'єрі»

Дивно, але компанія, в яку я прийшла після 11 класу на короткострокову підміну секретаря, була серед клієнтів Schneider Electric. Ця робота стала для мене важливим досвідом, адже незабаром я почала допомагати комерційному відділу як стажер, хоча тоді була ще студенткою початкових курсів. Але я не змогла довго вести це «подвійне» життя. Крім того, на II курсі я вийшла заміж, потрібно було по-новому поєднувати особисте життя та розвиток кар’єри. 

Однак тут в мою долю втрутився випадок у вигляді пропозиції від знайомих підмінити дівчину-перекладача, яка напередодні зламала ногу. Вона повинна була супроводжувати під час візиту до Києва відомого ізраїльського скульптора, який прибув в Україну на персональну виставку. Саме тоді я зрозуміла, що означає бути гармонійною особистістю, розвиток якої відбувається безперервно протягом всієї кар'єри. З цього моменту розвиток комунікаційних здібностей став ключовою темою в моєму житті та кар'єрі. 

А приємним бонусом було запрошення на роботу від великої української компанії з американськими інвестиціями, яка організувала цю виставку. Керівниками компанії були дуже яскраві постаті, в орбіті інтересів яких був не тільки бізнес, а й культура, а також меценатство. Спілкування з такими людьми - це неоціненний ресурс, тому я прийняла цю пропозицію.

«Завдяки першій роботі розвиток комунікаційних здібностей став ключовою темою у моєму житті та кар'єрі»

Дивно, але компанія, в яку я прийшла після 11 класу на короткострокову підміну секретаря, була серед клієнтів Schneider Electric. Ця робота стала для мене важливим досвідом, адже незабаром я почала допомагати комерційному відділу як стажер, хоча тоді була ще студенткою початкових курсів. Але я не змогла довго вести це «подвійне» життя. Крім того, на II курсі я вийшла заміж, потрібно було по-новому поєднувати особисте життя та розвиток кар’єри. 

Однак тут в мою долю втрутився випадок у вигляді пропозиції від знайомих підмінити дівчину-перекладача, яка напередодні зламала ногу. Вона повинна була супроводжувати під час візиту до Києва відомого ізраїльського скульптора, який прибув в Україну на персональну виставку. Саме тоді я зрозуміла, що означає бути гармонійною особистістю, розвиток якої відбувається безперервно протягом всієї кар'єри. З цього моменту розвиток комунікаційних здібностей став ключовою темою в моєму житті та кар'єрі. 

А приємним бонусом було запрошення на роботу від великої української компанії з американськими інвестиціями, яка організувала цю виставку. Керівниками компанії були дуже яскраві постаті, в орбіті інтересів яких був не тільки бізнес, а й культура, а також меценатство. Спілкування з такими людьми - це неоціненний ресурс, тому я прийняла цю пропозицію.

«Мій шлях у Schneider Electric почався з квесту»

Мій прихід в нашу компанію теж стався завдяки щасливому збігу обставин, адже у 2003 році компанія Schneider Electric перетворилася з представництва на багатофункціональне українське підприємство. Це потребувало розширення штату співробітників, пошук яких проходив й в українських університетах. Мене відрекомендувала моя викладачка з англійської мови, яка дала мені листок з телефонним номером, що був єдиним каналом зв'язку з роботодавцем. 

Але незабаром виявилося, що це номер факсу, за яким можна було лише відправити резюме, що я і зробила.

Мій шлях у Schneider Electric почався з квесту. 

Адже отримавши дзвінок з запрошенням на співбесіду і адресою, я вирушила шукати офіс компанії, який тоді був у невеликому особняку на Подолі з дивною нумерацією. Шукала півгодини, дзвонила на єдиний відомий мені номер факсу, питала допомоги у перехожих, тому що напочатку 2000х не було можливості подивитися контакти компанії на сайті та знайти потрібну адресу на Google мапі. 

В результаті, мені вдалося додзвонитися на номер факсу, на який ніколи не відповідали, офіс знайшовся, співбесіда пройшла успішно, і я стала асистентом комерційного відділу нашої компанії, поєднуючи роботу з навчанням на IV курсі університету.

Так, моя 18-річна історія з Schneider Electric стала шляхом від асистента в українському офісі компанії до керівника Маркетингової академії на корпоративному рівні. 

Наразі займаюся розробкою та впровадженням програм професійного навчання для маркетологів компанії по всьому світу: від адаптації та онбордінгу до розвитку функціональних компетенцій, необхідних для успішної реалізації наших трансформаційних програм, а також формування навичок майбутнього.  

«Мій шлях у компанії
Schneider Electric почався з квесту»

Мій прихід в нашу компанію теж стався завдяки щасливому збігу обставин, адже у 2003 році компанія Schneider Electric перетворилася з представництва на багатофункціональне українське підприємство. Це потребувало розширення штату співробітників, пошук яких проходив й в українських університетах. Мене відрекомендувала моя викладачка з англійської мови, яка дала мені листок з телефонним номером, що був єдиним каналом зв'язку з роботодавцем. 

Але незабаром виявилося, що це номер факсу, за яким можна було лише відправити резюме, що я і зробила.

Мій шлях у Schneider Electric почався з квесту. 

Адже отримавши дзвінок з запрошенням на співбесіду і адресою, я вирушила шукати офіс компанії, який тоді був у невеликому особняку на Подолі з дивною нумерацією. Шукала півгодини, дзвонила на єдиний відомий мені номер факсу, питала допомоги у перехожих, тому що напочатку 2000х не було можливості подивитися контакти компанії на сайті та знайти потрібну адресу на Google мапі. 

В результаті, мені вдалося додзвонитися на номер факсу, на який ніколи не відповідали, офіс знайшовся, співбесіда пройшла успішно, і я стала асистентом комерційного відділу нашої компанії, поєднуючи роботу з навчанням на IV курсі університету.

Так, моя 18-річна історія з Schneider Electric стала шляхом від асистента в українському офісі компанії до керівника Маркетингової академії на корпоративному рівні. 

Наразі займаюся розробкою та впровадженням програм професійного навчання для маркетологів компанії по всьому світу: від адаптації та онбордінгу до розвитку функціональних компетенцій, необхідних для успішної реалізації наших трансформаційних програм, а також формування навичок майбутнього.  

«Лояльність до різноманіття ідей, поглядів і думок – драйвер інновацій»             

Нещодавно Schneider Electric опублікував нову концепцію Цілей сталого розвитку компанії на наступні 5 років, де питанням гендерної рівності приділяється багато уваги. До неї входить проєкт HeForShe, де однією з умов побудови справедливого світу названо підтримку гендерної рівності, як фундаментального права людини. Розширення прав та можливостей жінок, нетерпимість до будь-яких проявів дискримінації – важлива місія нашої компанії, як агента змін та активного учасника руху солідарності ООН за гендерну рівність. Це дуже важливо не тільки для наших колег у країнах, де жінкам доводиться відстоювати свої права, а й для нас – жителів сучасної європейської країни з високим рівнем урбанізації та розвитку економіки. 

Сьогодні все більше дівчат і молодих жінок долучаються до високотехнологічних професій, бо роль технологій у сучасному світі стрімко трансформується. Створення нових продуктів та впровадження інновації неможливо уявити без digital-маркетингу. Ця робота вимагає якостей, які традиційно вважаються 
жіночими – емпатії, чутливості у комунікаціях, терпіння та чуйності. Відкритість до всього різноманіття ідей, поглядів та думок стає сьогодні драйвером інновацій. 

Створюючи та підтримуючи таке інклюзивне та креативне середовище, де чутно голос кожного співробітника, компанії стають сильнішими.

«Лояльність до різноманіття ідей, поглядів і думок – драйвер інновацій»


Нещодавно Schneider Electric опублікував нову концепцію Цілей сталого розвитку компанії на наступні 
5 років, де питанням гендерної рівності приділяється багато уваги. До неї входить проєкт HeForShe, де однією з умов побудови справедливого світу названо підтримку гендерної рівності, як фундаментального права людини. Розширення прав та можливостей жінок, нетерпимість до будь-яких проявів дискримінації – важлива місія нашої компанії, як агента змін та активного учасника руху солідарності ООН за гендерну рівність. Це дуже важливо не тільки для наших колег у країнах, де жінкам доводиться відстоювати свої права, а й для нас – жителів сучасної європейської країни з високим рівнем урбанізації та розвитку економіки. 

Сьогодні все більше дівчат і молодих жінок долучаються до високотехнологічних професій, бо роль технологій у сучасному світі стрімко трансформується. Створення нових продуктів та впровадження інновації неможливо уявити без digital-маркетингу. Ця робота вимагає якостей, які традиційно вважаються жіночими – емпатії, чутливості у комунікаціях, терпіння та чуйності. Відкритість до всього різноманіття ідей, поглядів та думок стає сьогодні драйвером інновацій. 

Створюючи та підтримуючи таке інклюзивне та креативне середовище, де чутно голос кожного співробітника, компанії стають сильнішими.

«Реалізуючи корпоративну політику, бізнес впливає на формування нових соціальних стандартів»

На мій погляд, діалог про забезпечення рівних можливостей та рівноправності, в тому числі гендерної, актуальний завжди та всюди. Однак потрібно розуміти, що сьогодні українське суспільство перебуває в процесі трансформації, економічна ситуація в країні часто змушує людей приділяти більше уваги потребам нижчого рівня (в контексті пірамід потреб Маслоу). 

В такі складні періоди великий бізнес переймає на себе багато соціальних обов'язків, які може виконувати більш ефективно, ніж держава. Один з основних принципів, який я намагаюся донести як у власній родині, так і на роботі – зроби добре навколо себе та хвилі покращення  підуть далі. Тобто, реалізуючи теорію малих справ, можна змінити ситуацію в цілому. Корпоративна культура Schneider Electric, цінності якої поділяють співробітники компанії, є сьогодні провідником ідей сталого розвитку і гендерної рівності в українському суспільстві. 

Ми висловлюємо свою позицію на різних форумах, в професійних спільнотах та під час відкриття нових навчальних центрів. Таким чином, бізнес впливає на формування і зміцнення нових соціальних стандартів. Сьогодні у міжнародних компаніях мейнстримом є аксіома – неважливо який твій гендер, важливо – що ти робиш, які твої якості та навички.

 Наприклад, у Schneider Electric особлива увага приділяється розвитку культури інклюзивності, у рамках якої жінкам гарантуються рівні можливості на робочому місці, включаючи найвищі посади у компанії. У 2025 році ми, як компанія, що традиційно вважалась «чоловічим» бізнесом, плануємо досягти комплексного показника 50-40-30, де жінки будуть становити 50% всіх найманих працівників, 40% менеджерів першої ланки та 30% вищого керівництва.

Насправді , ця довгострокова стратегія в складі Цілей сталого розвитку реалізується в компанії протягом вже багатьох років. Але  для того, щоб подолати стереотипність масової свідомості, потрібно продовжувати про це говорити. Бо вибудовуючи правильну комунікацію на додаток до послідовних дій, люди виграють навіть найскладніші битви.

«Реалізуючи корпоративну політику, бізнес впливає на формування нових соціальних стандартів» 

На мій погляд, діалог про забезпечення рівних можливостей та рівноправності, в тому числі гендерної, актуальний завжди та всюди. Однак потрібно розуміти, що сьогодні українське суспільство перебуває в процесі трансформації, економічна ситуація в країні часто змушує людей приділяти більше уваги потребам нижчого рівня (в контексті пірамід потреб Маслоу). 

В такі складні періоди великий бізнес переймає на себе багато соціальних обов'язків, які може виконувати більш ефективно, ніж держава. Один з основних принципів, який я намагаюся донести як у власній родині, так і на роботі – зроби добре навколо себе та хвилі покращення  підуть далі. Тобто, реалізуючи теорію малих справ, можна змінити ситуацію в цілому. Корпоративна культура Schneider Electric, цінності якої поділяють співробітники компанії, є сьогодні провідником ідей сталого розвитку і гендерної рівності в українському суспільстві. 

Ми висловлюємо свою позицію на різних форумах, в професійних спільнотах та під час відкриття нових навчальних центрів. Таким чином, бізнес впливає на формування і зміцнення нових соціальних стандартів. Сьогодні у міжнародних компаніях мейнстримом є аксіома – неважливо який твій гендер, важливо – що ти робиш, які твої якості та навички.

 Наприклад, у Schneider Electric особлива увага приділяється розвитку культури інклюзивності, у рамках якої жінкам гарантуються рівні можливості на робочому місці, включаючи найвищі посади у компанії. У 2025 році ми, як компанія, що традиційно вважалась «чоловічим» бізнесом, плануємо досягти комплексного показника 50-40-30, де жінки будуть становити 50% всіх найманих працівників, 40% менеджерів першої ланки та 30% вищого керівництва.

Насправді , ця довгострокова стратегія в складі Цілей сталого розвитку реалізується в компанії протягом вже багатьох років. Але  для того, щоб подолати стереотипність масової свідомості, потрібно продовжувати про це говорити. Бо вибудовуючи правильну комунікацію на додаток до послідовних дій, люди виграють навіть найскладніші битви.

«Гендерна рівність – це не тільки декларація, а й загальноприйнятий стандарт Schneider Electric»

Забезпечення рівних можливостей та нетерпимість до будь-яких проявів дискримінації – це важливі проблеми, з якими бізнес повинен працювати індивідуально. Адже є компанії, підприємства й навіть держави, де ця тема є дуже гострою. 

Але існують  компанії, такі як Schneider Electric, корпоративна культура яких виключає будь-яку дискримінацію, в тому числі за гендерною ознакою. Так, колись я прийшла працювати в «чоловічу» компанію, проте усі мої колеги мають насамперед людські та професійні якості, що вирізняють нашу компанію з-поміж інших. 

Напевно, саме через це  Schneider Electric вже  третій рік поспіль входить до Індексу гендерної рівності Bloomberg, була включена до списку кращих роботодавців з огляду на позицію соціо-культурного різноманіття за версією Forbes  (The Best Employers for Diversity), а також зайняла 4 позицію серед підприємств в галузі електроніки у Рейтингу найшанованіших компаній світу журналу Fortune.

«Гендерна рівність – це загальноприйнятий стандарт Schneider Electric»

 Забезпечення рівних можливостей та нетерпимість до будь-яких проявів дискримінації – це важливі проблеми, з якими бізнес повинен працювати індивідуально. Адже є компанії, підприємства й навіть держави, де ця тема є дуже гострою. 

Але існують  компанії, такі як Schneider Electric, корпоративна культура яких виключає будь-яку дискримінацію, в тому числі за гендерною ознакою. Так, колись я прийшла працювати в «чоловічу» компанію, проте усі мої колеги мають насамперед людські та професійні якості, що вирізняють нашу компанію з-поміж інших. 

Напевно, саме через це  Schneider Electric вже  третій рік поспіль входить до Індексу гендерної рівності Bloomberg, була включена до списку кращих роботодавців з огляду на позицію соціо-культурного різноманіття за версією Forbes  (The Best Employers for Diversity), а також зайняла 4 позицію серед підприємств в галузі електроніки у Рейтингу найшанованіших компаній світу журналу Fortune.

«Безперервне навчання – одна з колон корпоративної культури Schneider Electric» 

Сьогодні живемо в світі «без кордонів», особливо в цифровому просторі.  Окрім викликів, що несе цифровізація для співробітників (віртуальний офіс, цифрова комунікація), з’являються і нові можливості. 

Так, відкриті  інформаційно-комунікаційні майданчики дають людям можливість  обмінюватися знаннями та досвідом, просувати свої ідеї та проєкти. Ми інвестуємо  багато ресурсів  у те, щоб розвивати та підтримувати цю культуру постійного розвитку як індивідуальних soft skills співробітників  (комунікативних і соціальних навичок, управлінських і дослідницьких кваліфікацій), так й цілих команд. 

Один з проєктів, який веде моя команда - Сommunities at Work:
це простір, де кожен має можливість реалізувати свої професійні амбіції, незалежно від віку, статі й кольору шкіри, отримати підтримку та менторство від колег-експертів майже в режимі реального часу. Це особливо важливо для новачків в компанії та молодих фахівців, число яких в компанії, до речі, за 5 років маємо амбіцію збільшити у 2,5 раза. Для цього ми також активно ведемо роботу з навчальними закладами, пропонуючи студентам безліч програм стажування.

Особисто я вірю у потужну силу навчання, але хочу підкреслити різницю між навчанням як процесом та навчанням як результатом. Англійською ця різниця очевидна навіть термінологічно: training та learning. Вважаю, що мені пощастило побудувати кар’єру в компанії, де професійне та особистісне зростання співробітників є однією з цінностей.

«Моя місія у компанії Schneider Electric»

Розкрити весь потенціал та компетенції співробітників за допомогою індивідуального освітнього рішення, допомогти підготуватися до наступних викликів через розвиток компетенцій майбутнього –  це глобальна мета внутрішнього корпоративного університету Schneider Electric. Я теж беру участь у цьому процесі, здійснюючи керівництво однієї з внутрішніх академій компанії, навчальні програми якої розробляються для 5 тисяч маркетологів з 70 країн світу. 

Моя місія – забезпечити кожного з них доступом до програм та  навчальних матеріалів, разом з менеджментом створити сприятливе середовище для навчання, а також контактів з людьми, які зможуть стати їх менторами. Вони повинні допомагати у просуванні співробітників до їх персональної мети в рамках компанії або професійної діяльності. 

Але сьогодні професійні навички або hard skills вже не є найнадійнішою валютою. Уміння аналізувати та використовувати інформацію часто виявляється кориснішим, ніж енциклопедичні знання. 

А одна щаслива чи корисна зустріч, де людина змогла отримати важливі інсайти, іноді може повністю змінити його професійну долю. Але для мене soft skills – це, перш за все, можливість та здатність ретранслювати свої знання та навички в практику досягнення своєї мети. 

Тому я охоче підпишуся під такими афоризмами як «не наймайте людей за знання, наймайте за ставлення» та «краще зіркова команда, ніж команда зірок». Адже одне з найважливіших завдань вдосконалення soft skills – розвиток вміння знаходити свої підходи  для ефективної взаємодії з іншими людьми. Й ці навички потрібно розвивати протягом всієї кар'єри. 

Активна життєва позиція та установка на постійне пізнання
нового – головний секрет будь-якої успішної професійної кар'єри. Сьогодні безперервна освіта – навіть не звичка, без якої вже не обійтися, а умова успіху.

«Безперервне навчання – одна з колон корпоративної культури Schneider Electric»

Сьогодні живемо в світі «без кордонів», особливо в цифровому просторі.  Окрім викликів, що несе цифровізація для співробітників (віртуальний офіс, цифрова комунікація), з’являються і нові можливості. 

Так, відкриті  інформаційно-комунікаційні майданчики дають людям можливість  обмінюватися знаннями та досвідом, просувати свої ідеї та проєкти. Ми інвестуємо  багато ресурсів  у те, щоб розвивати та підтримувати цю культуру постійного розвитку як індивідуальних soft skills співробітників  (комунікативних і соціальних навичок, управлінських і дослідницьких кваліфікацій), так й цілих команд. 

Один з проєктів, який веде моя команда - Сommunities at Work: 
це простір, де кожен має можливість реалізувати свої професійні амбіції, незалежно від віку, статі й кольору шкіри, отримати підтримку та менторство від колег-експертів майже в режимі реального часу. Це особливо важливо для новачків в компанії та молодих фахівців, число яких в компанії, до речі, за 5 років маємо амбіцію збільшити у 2,5 раза. Для цього ми також активно ведемо роботу з навчальними закладами, пропонуючи студентам безліч програм стажування.

Особисто я вірю у потужну силу навчання, але хочу підкреслити різницю між навчанням як процесом та навчанням як результатом. Англійською ця різниця очевидна навіть термінологічно: training та learning. Вважаю, що мені пощастило побудувати кар’єру в компанії, де професійне та особистісне зростання співробітників є однією з цінностей.  
                             

«Моя місія у компанії Schneider Electric» 

Розкрити весь потенціал та компетенції співробітників за допомогою індивідуального освітнього рішення, допомогти підготуватися до наступних викликів через розвиток компетенцій майбутнього –  це глобальна мета внутрішнього корпоративного університету Schneider Electric. Я теж беру участь у цьому процесі, здійснюючи керівництво однієї з внутрішніх академій компанії, навчальні програми якої розробляються для 5 тисяч маркетологів з 70 країн світу. 

Моя місія – забезпечити кожного з них доступом до програм та  навчальних матеріалів, разом з менеджментом створити сприятливе середовище для навчання, а також контактів з людьми, які зможуть стати їх менторами. Вони повинні допомагати у просуванні співробітників до їх персональної мети в рамках компанії або професійної діяльності. 

Але сьогодні професійні навички або hard skills вже не є найнадійнішою валютою. Уміння аналізувати та використовувати інформацію часто виявляється кориснішим, ніж енциклопедичні знання. 

А одна щаслива чи корисна зустріч, де людина змогла отримати важливі інсайти, іноді може повністю змінити його професійну долю. Але для мене soft skills – це, перш за все, можливість та здатність ретранслювати свої знання та навички в практику досягнення своєї мети. 

Тому я охоче підпишуся під такими афоризмами як «не наймайте людей за знання, наймайте за ставлення» та «краще зіркова команда, ніж команда зірок». Адже одне з найважливіших завдань вдосконалення soft skills – розвиток вміння знаходити свої підходи  для ефективної взаємодії з іншими людьми. Й ці навички потрібно розвивати протягом всієї кар'єри. 

Активна життєва позиція та установка на постійне пізнання 
нового – головний секрет будь-якої успішної професійної кар'єри. Сьогодні безперервна освіта – навіть не звичка, без якої вже не обійтися, а умова успіху.

«Секрет балансу між роботою та домом - у прагненні його досягти»    


Мій досвід підказує – для отримання достатньо енергії для роботи, потрібно, щоб всі члени сім'ї були зайняті та вільні одночасно. Мої 2 сини мають насичений графік протягом робочого тижня, ми з чоловіком також активно працюємо, але кожен з нас знає, що є вихідні, коли ми обов'язково будемо всі разом. Тому наш вільний час в сім'ї – це про якість, а не про кількість. 

Мені подобається, що діти цікавляться моїм професійним життям, хоча пояснити їм, чим займається «фахівець в області розвитку персоналу у сфері digital» не завжди просто. У цьому діалозі дещо допомагають наші «Family Days», коли ми запрошуємо до офісу своїх дітей та показуємо, чим саме займаються батьки, спонукаємо до відповідального ставлення до споживання електроенергії. В результаті діти бачать, що компанія, де працюють їхні батьки, має важливу соціальну і екологічну місію, і що  батьки захоплені своєю роботою, яка є важливою частиною їхнього життя. 

Тому, напевно, секрет балансу між роботою та домом - у прагненні його досягти, і саме свій власний баланс. 

Часто я наводжу такий приклад: скільки часу дитині життєво необхідна фізична присутність мами? Відповідь – близько року, поки вона зовсім маленька. Скільки років потрібно, щоб допомогти їй навчитися самостійно задовольняти базові потреби – одягатися, їсти та підтримувати чистоту? Ще кілька років. Причому вже не так важливо – чиї руки варять суп, забезпечуючи комфорт та безпеку (важливо, щоб з любов’ю). А скільки років мама може бути цікава дитині як друг, співрозмовник та людина, яка може підказати вірне рішення та поділитися своїм досвідом? В ідеалі – все життя. 

Тому я інвестую свої зусилля та час в те, щоб мої хлопчики пишалися мною, як захопленим своєю роботою професіоналом та людиною, яка будує новий світ рівних можливостей та сталого розвитку разом з Schneider Electric!

«Секрет балансу між роботою та домом - у прагненні його досягти»

Мій досвід підказує – для отримання достатньо енергії для роботи, потрібно, щоб всі члени сім'ї були зайняті та вільні одночасно. Мої 2 сини мають насичений графік протягом робочого тижня, ми з чоловіком також активно працюємо, але кожен з нас знає, що є вихідні, коли ми обов'язково будемо всі разом. Тому наш вільний час в сім'ї – це про якість, а не про кількість. 

Мені подобається, що діти цікавляться моїм професійним життям, хоча пояснити їм, чим займається «фахівець в області розвитку персоналу у сфері digital» не завжди просто. У цьому діалозі дещо допомагають наші «Family Days», коли ми запрошуємо до офісу своїх дітей та показуємо, чим саме займаються батьки, спонукаємо до відповідального ставлення до споживання електроенергії. В результаті діти бачать, що компанія, де працюють їхні батьки, має важливу соціальну і екологічну місію, і що  батьки захоплені своєю роботою, яка є важливою частиною їхнього життя. 

Тому, напевно, секрет балансу між роботою та домом - у прагненні його досягти, і саме свій власний баланс. 

Часто я наводжу такий приклад: скільки часу дитині життєво необхідна фізична присутність мами? Відповідь – близько року, поки вона зовсім маленька. Скільки років потрібно, щоб допомогти їй навчитися самостійно задовольняти базові потреби – одягатися, їсти та підтримувати чистоту? Ще кілька років. Причому вже не так важливо – чиї руки варять суп, забезпечуючи комфорт та безпеку (важливо, щоб з любов’ю). А скільки років мама може бути цікава дитині як друг, співрозмовник та людина, яка може підказати вірне рішення та поділитися своїм досвідом? В ідеалі – все життя. 

Тому я інвестую свої зусилля та час в те, щоб мої хлопчики пишалися мною, як захопленим своєю роботою професіоналом та людиною, яка будує новий світ рівних можливостей та сталого розвитку разом з Schneider Electric!

Розмовляла Наталія Кир'янова,
член Національної спілки журналістів України, автор статей та інтерв'ю для Forbes Ukraine, «Новий Час», , «Фокус», «Кореспондент», «Гроші», незалежного бізнес-порталу M! Nd

Фото: Наталія Захарій

https://www.facebook.com/nataliya.zakchariy

https://www.instagram.com/nataliya_zakchariy/?hl=uk